Kolme rikkainta nuorta internet yrittäjää

August 20, 2014

On selvää, että olet luonut jotain suurta, kun olet otsikoissa talouslehdissä tai vielä parempi kun joku tekee elokuvan yrityksestäsi. Nykypäivänä on monia tapoja tehdä omaisuutta internetissä.

Tuotteen ei tarvitse olla fyysinen, vaan se voi olla palvelu, ohjelmisto tai jokin sovellus. Riippuen siitä mikä sinusta on mielenkiintoista. On olemassa monia tapoja menestyä. Seuraavassa lyhyt kuvaus kolmesta miehestä, jotka ovat luoneet uran huipulle. Taloustutkimusten mukaan he ovat kolme rikkainta nuorta internet yrittäjää maailmassa.

# 1 Mark Zuckerberg, 26 vuotta; varallisuus: 6 miljardia euroa

Jos et tiedä, kuka Mark Zuckerberg (26 v) on sinun täytynyt asua luolassa jo monta vuotta. Mark on amerikkalainen yrittäjä, joka oli mukana perustamassa ja on tällä hetkellä toimitusjohtajana sosiaalisessa mediassa tuntemassamme yrityksessä Facebook. Tällä hetkellä Mark omistaa noin 24%  Facebookista ja hänen varallisuus on 6 miljardia euroa. Hän on ylivoimaisesti rikkain alle 30 vuotias yrittäjä, sekä hänellä on tarjota valtavasti vielä maailmalle!

# 2 Dustin Moskowitz, 26 vuotta; varallisuus: 1.2 miljardia euroa

Dustin Moskowitz voi olla hieman vähemmän tutumpi kuin Mark Zuckerberg, mutta hän on varmasti joku, joka on onnistunut hänen seikkailuissaan. Dustin on ollut mukana perustamassa Facebookkia Markin kanssa. Dustin lähti Facebookista vuonna 2008 ja perusti oman yrityksen – Asanan – Web-ja mobiilisovellus, joka on suunniteltu mahdollistamaan ryhmätyöskentelyt ilman sähköposteja. Perustuen Asanan tämän hetkiseen arvoon, Moskowitzin varallisuus on noin 1.2 miljardia euroa.

# 3 Andrew Mason, 29 vuotta; varallisuus: 520 miljoonaa euroa

Andrew Mason on perustaja ja toimitusjohtaja online-liiketoiminta yrityksen Groupon. Sivusta josta kaikki on todennäköisesti kuullut aikaisemminkin. Andrew on nyt vasta 29 vuotias ja varallisuudeltaan noin 600 miljoonaa dollaria, johtuen sivuston valtavasta menestyksestä. Grouponin tarkoitus on tarjota ihmisille ympäri maailman online-kuponki palveluja. Joka päivä Groupon julkaisee uuden ”Groupons” asiakkailleen, jotta he voivat saada alennuksia Subway aterioistaan kannettaviin tietokoneisiin sekä paljon muuhun.