Miten saada yritys huomatuksi verkossa

July 29, 2016

Jokaiselle yritykselle, oli miten iso tai pieni tahansa, oli sitten myymässä konkreettisia tuotteita tai sisältöä, on elintärkeää päästä esille verkossa. Ennen kuin alkaa suin päin lietsoa hypeä, kannattaa kuitenkin miettiä muutamaa asiaa, jotka saattavat säästää aikaa ja rahaa sekä parantaa tuloksia.

internet

Mitä ja kenelle?

Jos se ei ole vielä täysin selvillä, on syytä miettiä, mitä on itse asiassa myymässä ja mikä on kohdeyleisö. Esimerkiksi puutarhakalusteita on monenlaisia, ja se, myykö niitä kolme viikossa 1000 euron kappalehintaan vai 3000 viikossa 10 euron kappalehintaan määrää paitsi asiakaskohderyhmän, myös sen minkälainen verkkokauppa-alusta kannattaa valita ja mihin markkinointikanaviin panostaa.

nettikasinovertailuJos sisältö on se, mitä tarjoat, on sillä myös kohdeyleisö. Esimerkiksi jos olet kirjoittanut kirjan, jolle haluat julkisuutta, määrittelee kirjasi genre sekä se mitä haluat kirjallasi sanoa, kohdeyleisösi. Mieti missä päin nettiä kohdeyleisösi yleensä surffaa ja minkä tyylinen viesti olisi sopiva heille. Esimerkiksi onlinekasinoista kiinnostuneet suuntaavat nettikasinovertailu.infoon.

Nettisivut ja sosiaalinen media

Oli yrityksessäsi sitten yksi ihminen tai 10 000 henkeä, tarvitsee yrityksesi nettisivut. Niissä tulee korostaa selkeyttä, sillä mikään ei saa potentiaalista asiakasta klikkautumaan pois helpommin kuin turhautuminen sivuston sekavuuteen tai siihen, ettei löydä sitä mitä haluaa. Omien nettisivujen käytettävyyden voi testauttaa siihen erikoistuneilla firmoilla.

Sosiaalisen median merkitystä huomatuksi tulemisessa ei voi korostaa liikaa. Jos haluaa erottua massasta, on oman viestin syytä olla selkeä ja mieleen jäävä. Yritykselle on hyvä luoda Facebook-sivu, Twitter-tili sekä LinkedIn-sivu. Näitä tulee myös päivittää mielenkiintoisilla uutisilla ja kuulumisilla. Näissä voi myös ostaa mainostilaa yrityksen mainoksille, joita klikkaamalla päätyy yrityksen sivuille.

Myös kumppanuusmarkkinointi tuo yritystä esille sekä lisää asiakkaita yrityksen sivuille. Erilaiset hintavertailusivustot ottavat mielellään yrityksesi sivustolleen affiliate-markkinoinnin hengessä. Esimerkiksi nettikasinoille on tärkeää päästä eri kasinoita vertaileville ja suositteleville sivustoille, sillä ne lisäävät elintärkeää näkyvyyttä netissä huomattavasti.

Blogin pitäminen on myös hyvä tapa saada yritys esille. Oli toimiala mikä hyvänsä, asiakkaat haluavat lukea asiantuntijatekstejä sekä seurata alan kehitystä. Blogiin voi liittää videoita, jotka voi julkaista myös omalla YouTube-kanavalla.